Andy Lark der er chef for Dell’s internationale marketing, er ikke kendt for lægge fingre imellem, og nu er han endnu en gang ude med riven.
Denne gang er det Apple’s iPad der står skud. Lark mener ikke at Apple egner sig til forretningsbrug, i et interview udtaler Lark:
“En iPad med et keyboard, en mus og et etui, betyder at du skal betale 1500-1600 dollars, det er det dobbelte af hvad du egentlig betaler for. Det er ikke gennemført. Apple er fantastisk hvis du har mange penge eller bor på en ø. Det er ikke så fantastisk hvis du skal eksistere i en ændrende, åben og tilkoblet virksomhed, hvor tingene bliver komplekse”.
Man kan så undre sig over et par ting, både hvor han har prisen fra, det virker i hvert fald som om den er sat en del hundrede dollars over prisen. Desuden er det underligt at han tager fat på prisen, når han nu henvender sig til forretningsmænd, hvor firmaet ofte betaler udgiften.
Desuden ligger prisen ikke meget over de tablets Dell har undervejs, men de er åbenbart mere egnede til komplekse virksomheder end Apple’s iPad er.